Názov školy | Základná škola s vyučovacím jazykom maďarským Plešivec |
Adresa školy | Československej armády 31, 049 11 Plešivec |
Telefón | +421 058 792 11 72 |
admin@zsmplesivec.edu.sk | |
WWW stránka | 98659844.edupage.org |
Zriaďovateľ | Obec Plešivec |
Priezvisko, meno | |
---|---|
Riaditeľ | Mgr. Gejza Máté |
ZRŠ | Mgr. Kuliková Silvia |
Titl., priezvisko, meno | |
---|---|
predseda | Ing. Mátéová Eleonóra |
pedagogickí zamestnanci | Mgr. Cselényiová Alica |
ostatní zamestnanci | Mátéová Silvia |
zástupcovia rodičov | Ing. Máté Štefan |
Ing. Kulik Robert | |
Ing. Balázs Tibor | |
Grešová Henrieta | |
zástupca zriaďovateľa | Mgr. Fodorová Sylvia |
MUDr. Varga Andrej | |
Vidinszky Robert | |
iní | Nagy Štefan |
MZ a PK úspešne pracovali počas školského roka podľa vypracovaného plánu. Učitelia na zasadnutiach referujú na danú tému, ktorú naštudovali z rôznych odborných časopisoch a pedagogickej literatúre.
Pravidelne sa zúčastňujeme na Celoslovenskej konferencie maďarských padagógov v Rožňave.
Aj tento rok sme usporiadali pre učiteľov metodický deň, kde sme pozvali kolegov z obvodových škôl a zo ZŠ v vyučovacím jazykom slovenským. Prednášateľom bola L. Ritók Nóra z MR. Zaoberala sa s využitím výtvarnej výchovy na ostatných predmetoch.
Názov | Vedúci | Ostatní členovia |
---|---|---|
MZ - 1-4. roč. | Mgr. Mátéová A. | Mgr.Bodonová J. |
Mgr. Cselényiová A. | ||
Mgr. Királyová K. | ||
PK spoločensko-vedné predmety | Mgr. Viszlaiová R. | Mgr. Kuliková S. |
Mgr. Kőrösiová Z. | ||
Bc. Szcsuková E. | ||
Mgr. Mogyoródiová A. | ||
PK prírodovedné predmety | Mgr. Fodorová S. | Mgr. Máté G. |
Ing. Mátéová E. | ||
Ing. Flanderová E. | ||
Mgr. Vargová E. | ||
Mgr. Jochmanová I. |
Počet žiakov školy: 201
Počet tried: 11
Podrobnejšie informácie:
V školskom roku 2007/08 sme mali 201 žiakov, 69 Rómov. Počas školského roka počet sa menil, lebo niektorí žiaci sa odsťahovali a presťahovali. 61 žiakov bolo zaradených do hmotnej núdze, týmto žiakom Úrad práce, soc. vecí a rodiny v Rožňave im poskytoval dotáciu na stravu a učebné pomôcky. 20 žiakov dostalo motivačný príspevok.
Cestovné výdavky na dopravu pre žiakov sme vyplácali pravidelne.
Ročník: | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 9.špec | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
počet tried | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 11 |
počet žiakov | 12 | 13 | 13 | 16 | 37 | 26 | 25 | 24 | 28 | 7 | 201 |
z toho ŠVVP | 2 | 0 | 4 | 3 | 6 | 2 | 2 | 1 | 1 | 7 | 28 |
z toho v ŠKD | 11 | 13 | 10 | 9 | 12 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 |
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2007: 10/ 5
Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2007: 12/ 6
Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 0/ 0
Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2008
Nižší ročník | 5.roč. | 6.roč. | 7.roč. | 8.roč. | 9. roč. | 9. špec. | Spolu | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet žiakov | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 28 | 3 | 32 |
Deviatakov sme umiestnili na gymnáziá, SOŠ, SOU. Boli aj takí žiaci, ktorí nechceli ďalej študovať, preto išli do pracovného pomeru. Nasledujúca tabuľka znázorňuje rozmiestnenie žiakov 9. ročníka:
Gym 8.roč | Gym 6.roč | Gym 4.roč | SOŠ | SOU | OU | Iné | Spolu | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prihlásení | 0 | O | 8 | 9 | 12 | 3 | 32 | |
prijatí | 0 | 0 | 8 | 9 | 12 | 3 | 32 | |
% úspešnosti | 0 | 0 | 25 | 28 | 38 | 9 | 100 |
Klasifikačná porada prebiehala za I polrok dňa 23.1.2008, za II.polrok 19.6.2008. Hodnotenie a klasifikácia žiakov školy boli v súlade s metodickými pokynmi 2489/1994.
Trieda | AJ | D | F | CH | MJL | M | NJ | P | Pr | SJL | Vl | Z |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I. A | ||||||||||||
II. A | 1,92 | 1,7 | 1,38 | |||||||||
III. A | 2,23 | 2,4 | 2,1 | 2,38 | 2,2 | |||||||
IV. A | 2,63 | 2,3 | 2,3 | 2,56 | 2,2 | |||||||
V. A | 2,1 | 2,0 | 2,73 | 2,5 | 3,3 | 2,0 | 2,55 | 2,2 | ||||
V. B | 2,1 | 1,5 | 2,2 | 2,3 | 3,3 | 1,9 | 2,35 | 1,7 | ||||
VI. A | 1,4 | 1,8 | 2,0 | 1,88 | 2,3 | 2,6 | 1,8 | 2,03 | 1,8 | |||
VII. A | 2,4 | 2,1 | 2,7 | 2,83 | 2,8 | 2,6 | 1,8 | 2,8 | 1,7 | |||
VIII. A | 2,2 | 2,0 | 2,6 | 2,5 | 2,5 | 2,7 | 3,O | 1,7 | 2,6 | 1,8 | ||
IX. A | 2,5 | 1,9 | 2,5 | 2,4 | 2,5 | 2,6 | 2,0 | 1,8 | 2,6 | 2,0 | ||
IX. B | 3,7 | 3,8 | 4,0 | 3,71 | 3.8 | 4,0 | 3,71 | 2,8 |
Prospech žiakov
Z celkového počtu žiakov prospelo 194. Neprospeli traja, štyria neboli klasifikovaní.
Pre individuálne integrovaných žiakov boli vypracované individuálne vzdelávacie programy triednymi učiteľmi. IVP plány mali najčastejšie z MJL,SJL a M. Na základe ich výsledkov vyučujúci im poskytovali individuálnu pomoc, používali rôzne učebné pomôcky a individuálne úlohy.
Prvoradou úlohou učiteľov na prvom stupni bolo naučiť každého písať, čítať, počítať. Učitelia dbajú o to, aby už vo vyšších ročníkoch porozumeli žiaci to, čo čítajú. Na hodinách SJL sa usilujú o komunikačnú zručnosť, obohacovanie slovnej zásoby.
Na druhom stupni tiež zvýšenú pozornosť venujeme vyučovaniu SJL, pravidelne sa zapájame s ôsmakmi do súťaže Poznaj slovenskú reč. Počas školského roka sme nakúpili rôzne nové učebné pomôcky na zefektívnenie vyučovacieho procesu. Navštívili sme divadelné predstavenie v slovenskom jazyku. V druhom polroku finančné prostriedky nám umožnili deliť triedy na skupiny na hodinách SJL.
Na hodine MJL sme prehlbili komunikáciu, dorozumenie textov a pravopis. Vždy vystihujeme dôležitosť čítania. Zapájali sme sa do medzinárodnej korešpondenčnej súťaži.
V prírodovedných predmetoch sme sa zamerali na názornosť, na upevnenie nových jednotiek, na dôslednú prípravu laboratórnych prác a ich vypracovanie v skupinách. Zhrnutie tematických celkov prebehlo v slovenskom jazyku. Výsledky písomných previerok v odbornej terminológii boli nadpriemerné. Hodiny práce s počítačom boli odučené odborne na vysokej úrovni. Škola je napojená na internet. Mnohí žiaci aj vo voľnom čase, cez prázdniny navštevujú učebňu výpočtovej techniky.
Na hodinách výchovných predmetov sa usilujeme o vytváranie príjemnej atmosféry. Zapájame žiakov do rôznych výtvarných, speváckych súťaží. Venuje zvýšenú pozornosť pohybovej prípravy žiakov, preto im organizujeme rôzne športové súťaže.
Trieda | Počet | Prospeli | Neprospeli | Neklasifikovaní |
---|---|---|---|---|
I. A | 12 | 11 | 1 | 0 |
II. A | 13 | 13 | 0 | 0 |
III. A | 13 | 13 | 0 | 0 |
IV. A | 16 | 16 | 0 | 0 |
V. A | 19 | 19 | 0 | 0 |
V. B | 18 | 18 | 0 | 0 |
VI. A | 26 | 24 | 2 | 0 |
VII. A | 25 | 23 | 0 | 2 |
VIII. A | 24 | 24 | 0 | 0 |
IX. A | 28 | 27 | 0 | 1 |
IX. B | 7 | 6 | 0 | 1 |
V dochádzke môžeme zaznamenať čiastočné zlepšenie.Mali sme v priemere 132,8 vymeškaných hodín. Poklesol aj počet neospravedlnených hodín (priemer 22,4 hodín).Poslali sme 46 trestných oznámení o zanedbávaní povinnej školskej docádzky. Klesol aj počet záškolákov, lebo škola spolupracuje aj s príslušným obecným úradom a Úradom pre soc. vecí a rodiny v Plešivci. Najväčšie problémy sme mali s rómskymi žiakmi v končiacich ročníkoch.
Trieda | Počet | Zamešk. hod. | Ospravedlnené | Neospravedlnené |
---|---|---|---|---|
I. A | 12 | 1753 | 1079 | 674 |
II. A | 13 | 1479 | 1444 | 35 |
III. A | 13 | 2194 | 1751 | 443 |
IV. A | 16 | 1509 | 1509 | 0 |
V. A | 19 | 3257 | 2602 | 655 |
V. B | 18 | 2029 | 1987 | 42 |
VI. A | 26 | 2805 | 2805 | 0 |
VII. A | 25 | 3355 | 2678 | 677 |
VIII. A | 24 | 3028 | 2886 | 142 |
IX. A | 28 | 3661 | 2797 | 864 |
IX. B | 7 | 1627 | 576 | 1051 |
Názov | Počet žiakov | Úspešnosť v % |
---|---|---|
Monitor MJL | 27 | 88,5 % |
Monitor MAT | 27 | 76,7 % |
Učebný variant | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet tried v ročníku | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 11 |
šport.prípava | ||||||||||
Matematika 5.-9. | ||||||||||
Cudzie jazyky 1.-9. | ||||||||||
Cudzie jazyky 3.-9. | ||||||||||
Cudzie jazyky 5.-9. | ||||||||||
Výtvarná výchova 1.-9. | ||||||||||
Hudobná výchova 1.-9. | ||||||||||
Technická výchova 5.-9. | ||||||||||
Variant 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 10 |
špeciálna trieda | 1 | 1 |
Predmet | Ročník | Počet skupín | Počet hodín týždenne |
---|---|---|---|
Práca s počítačom | 5. | 1 | 1 |
Práca s počítačom | 6. | 1 | 1 |
Učebný variant | Trieda | Predmet | Počet hodín v týždni |
---|---|---|---|
Variant 1 | 7. | práca s počítačom | 1 |
Variant 1 | 8. | práca s počítačom | 1 |
Variant 1 | 9. | práca s počítačom | 2 |
Počet tried | Počet žiakov | Počet individ. integrovaných | |
---|---|---|---|
Nultého ročníka | 0 | 0 | 0 |
Prvého ročníka | 1 | 12 | 2 |
Bežných tried | 9 | 182 | 19 |
Špeciálnych tried | 1 | 7 | 7 |
Pre nadaných | 0 | 0 | 0 |
Spolu | 11 | 201 | 28 |
Pracovný pomer
Počet učiteľov vrátane riaditeľa školy a ZRŠ : fyzický stav : 18 prepočítaný stav : 15,3.
počet asistentov učiteľa v ZŠ: 0 počet vychovávateľov ŠKD : 2.
počet pedagogických zamestnancov, ktorí nespĺňajú kvalifikačné predpoklady : 1
z toho študujúcich za účelom splnenie kvalifikačných predpokladov : 1
Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy:
Začínajúcich pedagogických zamestnancov v tomto školskom roku sme nemali.
Počet pedagógov, ktorí absolvovali priebežné vzdelávanie : 0
Počet pedagógov, ktorí absolvovali jednorázové podujatia : 16 - metodické dni
Počet pedagógov, ktorí absolvovali vzdelávanie organizované školou: 13 - názov vzdelávania : Vypracovanie vzdelávacieho programu školy
Prednášateľom bol Attila Fodor, pracovník Inštitútu Coménius. Záujemcovia na 30 hodinovom pracovnom vzdelávaní okrem usmernení písania pedagogického programu školy rozoberali možnosti zabezpečenia kvality výučby na škole.
Okrem spomínaných vzdelávaní naši učitelia za zúčastnili :
- na obvodových metodických dňoch, ktoré usporiada naša škola
- na metodických dňoch družobnej školy v MR
- na metodických zájazdoch, ktoré usporiadal Zväz maďarských pedagógov na Slovensku
- na celoslovenskom podujatí maďarských učiteľov: „ Dni Samuela Czabana “
Riaditeľ a zástupca riaditeľa školy už absolvovali prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov .
Pracovný pomer | Počet pedag. prac. | Počet nepedag. prac. |
---|---|---|
TPP | 15 | 5 - ZŠ, 7 - ŠJ |
DPP | 1 | 0 - ZŠ, 2 - ŠJ |
Znížený úväzok | 2 | 1 - ZŠ, 1 - ŠJ |
ZPS | 0 | 0 |
Na dohodu | 1 | 0 |
počet | nekvalifikovaných | kvalifikovaných | spolu |
---|---|---|---|
učiteľov | 1 | 15 | 16 |
vychovávateľov | 0 | 2 | 2 |
asistentov učiteľa | 0 | 0 | 0 |
spolu | 1 | 17 | 18 |
Trieda | Predmet | Počet hodín týždenne |
---|---|---|
IX. B - špeciálna trieda | okrem TV, VV všetky predmety | 25 |
V. A | D, EV | 2 |
V. B | D, EV | 2 |
VI. A | D, EV, OV | 4 |
VII. A | D, EV, OV | 4 |
VIII. A | D, EV, OV | 4 |
IX. A | D, EV, OV | 4 |
Ďalšie vzdelávanie | Počet absolventov | Počet študujúcich |
---|---|---|
1.kvalifikačná skúška | 9 | |
2.kvalifikačná skúška | ||
štúdium školského manažmentu | 2 | |
špecializačné inovačné štúdium | ||
špecializačné kvalifikačné | 1 | |
postgraduálne | ||
doplňujúce pedagogické | 4 | |
vysokoškolské pedagogické | 13 | |
vysokoškolské nepedagogické | 2 |
Učitelia školy aktívne zapájali nadaných a talentovaných žiakov do rôznych súťaží nielen vrámci okresu a kraja, ale mali sme žiakov, ktorí reprezentovali školu na celoslovenských a medzinárodných súťažiach. V tabuľke uvedieme našich najlepších v číslach:
Názov súťaže | Počet žiakov | okr. kolo | kraj. kolo | celoslov. kolo | medzinár. kolo |
---|---|---|---|---|---|
Pravipisná súťaž MJL | 2 | 1 | |||
Spevácka súťaž | 8 | 4 | 2 | 1 | |
Šachový turnaj | 8 | 3 | |||
Športová streľba | 6 | 3 | 2 | 1 | |
Vlastivedná súťaž | 2 | 1 | |||
Vedecká žiacka konferencia | 2 | 1 | |||
Matematická olympiáda | 5 | 1 | |||
Fyzikálna olympiáda | 4 | 2 | |||
Súťaž v prednese poézie a prózy | 10 | 4 | 1 | 1 | |
Medzinár. korešpondenčná súťaž | 10 | 3 | |||
Aranžovanie kvetov | 2 | 1 | |||
Vybíjaná - družstvo | 1 | 1 |
Ročne trikrát sme vydali školský časopis SULI-BULI. V časopise prezentujeme články našich žiakov. Žiaci písali o živote školy, o jednotlivých podujatiach, svoje básničky uverejnili v časopise. Zručnejší často kreslili do časopisu. Z časopisu nesmeli chýbať ani hlavolamy a tajníčky. Časopis čítali žiaci školy, rodičia, starí rodičia, ale i široká verejnosť.
Učebňa výpočtovej techniky bola otvorená aj pre verejnosť počas celého roka. Využívali túto službu najmä rodičia a starí rodičia. Ochotne sme im vysvetlili niektoré nejasnosti. Naše služby pre verejnosť boli zdarma.
Do športovej činnosti sme zapojili aj rodičov a priateľov školy. Spolu s nami bežali na bežeckých pretekoch. Pravidelne hrali šach každý pondelok, chodili na futbalové tréningy a zápasy. Vedúcimi niektorých krúžkov boli rodičia alebo starí rodičia. Aj počas prázdnin sme zabezpečili športové podujatia pre širokú verejnosť (stolnotenisový, šachový turnaj, minifutbal).
Učitelia školy počas školského roka viackrát pripravovali so žiakmi malé kultúrne programy, s ktorými žiaci vystupovali na rôznych slávnostiach v obci. Boli sme na posedení s dôchodcami, gratulovali sme našim jubilatom, vystupovali žiaci na Dňoch obce. Prekvapili sme škôlkarov s kultúrnym programom a malými darčekmi. Učitelia a žiaci spoločne sa zúčastnili na pamiatkových slávnostiach obce.
Projekty, do ktorých je škola zapojená:
- Otvorená škola 2006
- INFOVEK
- Szülőföld Alap
- Bocian môj priateľ
- Strom života
- Priatelia Zeme
- INTERREG
Začiatkom mája 2006 na škole prebiehala päťdňová komplexná
inšpekcia. Cieľom ŠIC Košice bolo prekontrolovať úroveň riadenia a pedagogickej
činnosti, sledovanie výsledkov a podmienok výchovy a vzdelávania v ZŠ a ŠKD.
Celkom bolo sledovaných 37 vyučovacích hodín a dve hodiny v ŠKD. Otestovaní boli
žiaci 4. a 9.ročníka. Hlavné ciele výchovy boli na dobrej úrovni.
V školskom rooku 2007/08 sme mali tematickú inšpekciu dňa 19.5.
2008. Zisťovali sa vedomosti žiakov z cudzích jazykov v 9. ročníku fomou
testovania. Úspešnosť žiakov školy:
AJ - 59,1 %
NJ - 69,5 %
Školská budova je dvojposchodová, štrnásťtriedna, vybudovaná v
roku 1958. Leží na dvojhektárovom pozemku. Vykurovanie je zabezpečené plynovými
kotlami. Škola je napojená na vodovodnú sieť obce. V škole sa nachádza 12
kmeňových tried, odborná učebňa cudzích jazykov, odborná učebňa výpočtovej
techniky, jedna telocvičňa, dve dielne, laboratórium fyziky a chémie, knižnica,
čitáreň, herňa, vyčlenená trieda pre ZUŠ.
V areáli školy sa ešte nachádza : hádzanárske trávnaté ihrisko,
atletický ovál, basketbalové ihrisko s asfaltovou plochou, školský pozemok,
skleník, ovocný sad, park, detské ihrisko.
Materiálno-technické vybavenie školy je priemerné. Najlepšie sú
zabezpečené kabinety výpočtovej techniky, telesnej výchovy, fyziky, hudobnej
výchovy.
Podpriemerné sú vybavené: technické práce, školská kuchyňa, žiacka
knižnica.
Vedenie školy sa usiluje zabezpečiť pre učiteľov a žiakov učebné
pomôcky. Veľa učebných pomôcok škole nakúpilo Združenie rodičov a priateľov
školy z projektu.
1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov
MZDY a poistné : 5.833.000,- Sk
tarif.plat. 3.947.000,-
odmeny 359.000,-
poistné 1.527.000,-
Prevádzka: 1.450.000,- Sk
cest. náhr. zamestn. 9.000,-
energia,voda,komun. 808.000,-
materiál 245.000,-
údržba --
služby 238.000,-
náhrady príjmu 15.000,-
odstupné ----
ďalšie vzdelávanie: 29.000,-
výchov.-vzdl. proces 83.000,-
výdavky na teplo 636.000,-
2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným
zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi
vyživovaciu povinnosť
3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob
ich použitia v členení podľa financovaných aktivít
Dotácia za vzdelávacie poukazy vo výške : 155.520.- Sk
dohody o vyk. práce 76.120,-
nákup -materiálu 30.600,- Sk
presun do ŠKD zo vzd. pouk 48.000,-Sk
4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných
zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v
členení podľa finančných aktivít
Príjem: 27.000,- Sk
Presun do ŠKD 27.000,- Sk
5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov
Ciele a ich vyhodnotenie
- Hlavnou úlohou je vytvoriť tzv. „ Otvorenú školu “, kde škola a
rodičia tvoria komunitu, spolu sa stretávajú, hľadajú nové trendy a spoločne
riešia problémy / spoločné výlety, kultúrne predstavenia, zabezpečenie
úspešnosti projektov, organizovanie súťaží a rôznych podujatí /
- Našou snahou je uplatniť taký model, kde okrem vzdelávania sa
žiakov zabezpečíme voľnočasové aktivity v areáli a priestoroch školy./ Škola
zabezpečila 20 záujmových krúžkov rôzneho druhu podľa ankety, ktorú vyplnili
rodičia. Letnou aktivitou sme prispievali k splneniu tohto cieľa, organizovali
sme rôzne kurzy pre žiakov, koncoročné výlety a exkurzie boli premyslene
uskutočnené. /
- Snažili sme sa vytvoriť priestory na zábavu a šport, starali sme
sa o nadaných a talentovaných žiakov / svedčia o tom výsledky vedomostných,
predmetových a športových súťaží /
- Našou úlohou je vychovať osobnosť , ktorá dokáže zodpovedne
pracovať, tvoriť a vzdelávať sa /výsledky končiacich žiakov , Monitor 9,
prijímacie skúšky/.
- V každodennej činnosti humánne pristupovať k žiakom, vybudovať
kladné medziľudské vzťahy, byť tolerantný ku každému jednotlivcovi. /Snažili sme
sa rešpektovať slobodu, hodnoty dôstojnosti a integrity jedinca. Snahou bolo
zaviesť otvorený, úprimný dialóg medzi vekovými vrstvami školy./
- Vo vyučovaní materinského jazyka pestovať tradície v rôznych
oblastiach. Zvýšiť čitateľnosť mladej generácie. / Pri knižnici sme zriadili
čitáreň, vybavili sme žiacku knižnicu novými publikáciami, úspešne sme obstáli
na súťažiach, organizovali sme tradičnú recitačnú súťaž./
- Zabezpečiť kvalitné vyučovanie štátneho jazyka. / týždeň
slovenského jazyka, zabezpečené kvalifikované vyučovanie SJL, pravidelné
testovanie prírodovedných predmetov, zapojenie sa žiakov do súťaže Poznaj
slovenskú reč/.
- V predmetoch výchovného zamerania viesť žiakov k pracovitosti,
estetickému cíteniu, starostlivosti k prostrediu a čistote / organizovanie
brigád, starostlivosť o kvetinovú výzdobu a násteniek, súťaž v aranžovaní
kvetov, úlohy žiackeho parlamentu, zber druhotných surovín, triedenie odpadu/.
- Zachovať trend výučby cudzích jazykov / naďalej vyučujeme AJ a
NJ v každom ročníku, zapájanie žiakov do olympiády cudzích jazykov, efektívne
využitie jazykového laboratória/.
- Zabezpečiť počítačovú gramotnosť každého absolventa školy /v
každom postupnom ročníku vyučujeme práce s počítačom vo forme vyučovacích hodín,
nepovinného predmetu, záujmového krúžku atď./.
Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky :
• Skupinové vyučovanie cudzích jazykov
• Dobré personálne obsadenie školy
• Zosúladenie činnosti pre dochádzajúcich žiakov zo 14 obcí
• Zabezpečenie počítačovej gramotnosti žiakov a učiteľov
• Výsledky v športových súťažiach
• Organizovanie rôznych výcvikov
• Bohatá mimoškolská činnosť
• Úspešnosť na vedomostných súťažiach a predmetových olympiádach
• Schopnosť zabezpečenia ďalšieho vzdelávania školou
Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a
vzdelávania zlepšiť:
• Priemerné materiálno-technické vybavenie školy
• Slabšia inovácia didaktickej techniky
• Nadpriemerný počet integrovaných žiakov
• Nezabezpečenie kvalifikovaného špeciálneho pedagóga
• Záškoláctvo - značný počet neospravedlnených hodín
Deň detí sme oslavovali zvláštnym spôsobom. Pre deti sme
pripravili netradičný deň. Vystupovali u nás žiaci z družobnej školy z MR. Potom
žiaci z nižších ročníkov boli na kúpalisku v Bretke. Žiaci vyšších ročníkoch
boli v Aggteleku a na Domici.
Žiaci sa zúčastnili aj na kultúrnych vystúpeniach Dni obce
Alsózsolca v MR. Mali sme spoločný lyžiarsky výcvik a týždenný tematický zájazd
s deťmi obidvoch škôl.
Škola umožňuje širokej verejnosti prístup k internetu.
Organizovali sme besedu s ochranárom o ochrane lesov, zverí a rastlín. Policajti
sa zúčastnili na športovom dni, kde vysvetlili pravidlá cestnej premávky.
Uskutočnila sa netradičná hodina literatúry, videli sme divadelné
predstavenie divadla Thália a Actores, úspešná bola vianočná estráda, deti a
dospelí spolu sa bavili na maškarnom plese. Mali sme rozlúčku s deviatakmi a
Venček pre deviatakov.
Aktivizujeme naše deti na tradičných súťažiach školy:
• Najlepší matematik v ročníku
• Prednes poézie a prózy
• Majster školy v šachu
• Beží celá škola
• Týždeň športu
• Strelecké preteky o Pohár starostu
• Poznaj slovenskú reč
• Týždeň materinského jazyka
• Týždeň slovenského jazyka
• Súťaž ľudových piesní
• Výstava jesenných plodov
O úspešnosti kultúrnych, športových, predmetových súťaží a o
akciách školy svedčí prehľadná tabuľka, ktorá je súčasťou tejto správy.
Pripomínali sme medzinárodné dni mieru, starších, detí, hôr,
materinského jazyka, vody, zdravia, rodiny, životného prostredia, knižníc.
Okrem týchto aktivít sme uskutočnili plavecký kurz, lyžiarsky
kurz, korčuliarsky kurz.
Pre žiakov, rodičov , učiteľov sme usporiadali stolnotenisový
turnaj, bežecké pretekya športový deň rodiny.
Cez zimné a jarné prázdniny škola zabezpečovala pre žiakov a
širokú verejnosť možnosti používania internetu a rôznych športových aktivít.
§ 2. ods. 1 j
Projekty
§ 2. ods. 1 k
Výsledky inšpekčnej činnosti
§ 2. ods. 1 l
Materiálno-technické podmienky
§ 2. ods. 1 m
Finančné a hmotné zabezpečenie
§ 2. ods. 1 n
Plnenie stanoveného cieľa
§ 2. ods. 1 o
Úspechy a nedostatky
§ 2. ods. 2 b
Voľnočasové aktivity
Názov záujmového krúžku | Počet detí |
---|---|
Futbal 5-8 | 14 |
Anglický jazyk1 | 14 |
Anglický jazyk2 | 13 |
Čitateľ.kr. | 21 |
Futbal výber | 11 |
Intern. kr. | 18 |
Jaz.hry | 15 |
Jazykový krúžok | 13 |
Matematický | 14 |
Modelársky | 11 |
Pekné slovo | 18 |
Pohyb.hry | 0 |
Prírodovedecký | 15 |
Rozprávkový | 21 |
Strelecký | 13 |
Šach.krúžok | 13 |
Šikovné ruky | 21 |
ŠKD 1 | 30 |
ŠKD 2 | 31 |
Šport.krúžok | 31 |
Spolupráca školy s rodičmi
Rodičia našej školy sa združujú do Združenie maďarských rodičov na Slovensku, predsedom školskej rady je Polyáková Emília. Rada má 13 členov.
Spolupráca školy s rodičovskou radou je veľmi úzka , dôkladná a vyhovujúca. Uskutočnili sme
• plenárne rodičovské združenie
• triednické rodičovské schôdzky
• pravidelné stretnutia s výborom rodičov
• písomný kontakt s rodičmi
• pravidelné rodinné návštevy
• ankety školy pre rodičov
• organizovanie brigád a výstav
• spoločné organizovanie kultúrnych a športových podujatí pre žiakov
• školský ples pre rodičov a priateľov školy
Vzájomné vzťahy medzi školou a inými inštitúciami :
• Zriaďovateľ školy
• KŠÚ v Košiciach
• Mesto Rožňava - odbor školstva
• CVČ v Rožňave
• ÚPSVaR v Rožňave a v Revúcej
• Polícia Plešivec
• PPP v Rožňave, Špec. ZŠ v Rožňave, Špec PP v Rožňave
• Materské školy , obvodové základné školy
• Telovýchovné jednoty okolitých obcí
• Poľovnícke združenie v Plešivci
• Kultúrny dom a Obecná knižnica v Plešivci
• Družobná škola v MR - Alsózsolca
• Klub dôchodcov a kultúrne organizácie
• Obecné úrady okolitých dedín
Vypracoval: Mgr. Gejza Máté
V Plešivci, 13. októbra 2008
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 15.10.2008
§ 2. ods. 2 d
Spolupráca školy a verejnosti
Záver