Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2007/2008

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z.z.

§ 2. ods. 1 a

Základné identifikačné údaje

Názov školy Základná škola s vyučovacím jazykom maďarským Plešivec
Adresa školy Československej armády 31, 049 11 Plešivec
Telefón +421 058 792 11 72
E-mail admin@zsmplesivec.edu.sk
WWW stránka 98659844.edupage.org
Zriaďovateľ Obec Plešivec

Vedúci zamestnanci školy

  Priezvisko, meno
Riaditeľ Mgr. Gejza Máté
ZRŠ Mgr. Kuliková Silvia

Rada školy

  Titl., priezvisko, meno
predseda Ing. Mátéová Eleonóra
pedagogickí zamestnanci Mgr. Cselényiová Alica
   
   
ostatní zamestnanci Mátéová Silvia
   
zástupcovia rodičov Ing. Máté Štefan
  Ing. Kulik Robert
  Ing. Balázs Tibor
  Grešová Henrieta
zástupca zriaďovateľa Mgr. Fodorová Sylvia
  MUDr. Varga Andrej
  Vidinszky Robert
iní Nagy Štefan

Poradné orgány školy

MZ a PK úspešne pracovali počas školského roka podľa vypracovaného plánu. Učitelia na zasadnutiach referujú na danú tému, ktorú naštudovali z rôznych odborných časopisoch a pedagogickej literatúre.

Pravidelne sa zúčastňujeme na Celoslovenskej konferencie maďarských padagógov v Rožňave.

Aj tento rok sme usporiadali pre učiteľov metodický deň, kde sme pozvali kolegov z obvodových škôl a zo ZŠ v vyučovacím jazykom slovenským. Prednášateľom bola L. Ritók Nóra z MR. Zaoberala sa s využitím výtvarnej výchovy na ostatných predmetoch.


Názov Vedúci Ostatní členovia
MZ - 1-4. roč. Mgr. Mátéová A. Mgr.Bodonová J.
    Mgr. Cselényiová A.
    Mgr. Királyová K.
PK spoločensko-vedné predmety Mgr. Viszlaiová R. Mgr. Kuliková S.
    Mgr. Kőrösiová Z.
    Bc. Szcsuková E.
    Mgr. Mogyoródiová A.
     
PK prírodovedné predmety Mgr. Fodorová S. Mgr. Máté G.
    Ing. Mátéová E.
    Ing. Flanderová E.
    Mgr. Vargová E.
    Mgr. Jochmanová I.

§ 2. ods. 1 b

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 201

Počet tried: 11

Podrobnejšie informácie:

V školskom roku 2007/08 sme mali 201 žiakov, 69 Rómov. Počas školského roka počet sa menil, lebo niektorí žiaci sa odsťahovali a presťahovali. 61 žiakov bolo zaradených do hmotnej núdze, týmto žiakom Úrad práce, soc. vecí a rodiny v Rožňave im poskytoval dotáciu na stravu a učebné pomôcky. 20 žiakov dostalo motivačný príspevok.

Cestovné výdavky na dopravu pre žiakov sme vyplácali pravidelne.


Ročník: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 9.špec Spolu
počet tried 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 11
počet žiakov 12 13 13 16 37 26 25 24 28 7 201
z toho ŠVVP 2 0 4 3 6 2 2 1 1 7 28
z toho v ŠKD 11 13 10 9 12 5 0 0 0 0 60

§ 2. ods. 1 c

Zapísaní žiaci ZŠ

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2007: 10/ 5

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2007: 12/ 6

Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 0/ 0

Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2008
  Nižší ročník 5.roč. 6.roč. 7.roč. 8.roč. 9. roč. 9. špec. Spolu
Počet žiakov 0 0 0 1 0 28 3 32

§ 2. ods. 1 d

Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach na SŠ

Deviatakov sme umiestnili na gymnáziá, SOŠ, SOU. Boli aj takí žiaci, ktorí nechceli ďalej študovať, preto išli do pracovného pomeru. Nasledujúca tabuľka znázorňuje rozmiestnenie žiakov 9. ročníka:


  Gym 8.roč Gym 6.roč Gym 4.roč SOŠ SOU OU Iné Spolu
prihlásení 0 O 8 9 12   3 32
prijatí 0 0 8 9 12   3 32
% úspešnosti 0 0 25 28 38   9 100

§ 2. ods. 1 e

Klasifikácia tried

Klasifikačná porada prebiehala za I polrok dňa 23.1.2008, za II.polrok 19.6.2008. Hodnotenie a klasifikácia žiakov školy boli v súlade s metodickými pokynmi 2489/1994.


Trieda AJ D F CH MJL M NJ P Pr SJL Vl Z
I. A                        
II. A         1,92 1,7       1,38    
III. A         2,23 2,4   2,1   2,38 2,2  
IV. A         2,63 2,3   2,3   2,56 2,2  
V. A 2,1 2,0     2,73 2,5 3,3   2,0 2,55   2,2
V. B 2,1 1,5     2,2 2,3 3,3   1,9 2,35   1,7
VI. A 1,4 1,8 2,0   1,88 2,3 2,6   1,8 2,03   1,8
VII. A 2,4 2,1 2,7   2,83 2,8 2,6   1,8 2,8   1,7
VIII. A 2,2 2,0 2,6 2,5 2,5 2,7 3,O   1,7 2,6   1,8
IX. A 2,5 1,9 2,5 2,4 2,5 2,6 2,0   1,8 2,6   2,0
IX. B   3,7 3,8 4,0 3,71 3.8     4,0 3,71   2,8

Prospech žiakov

Prospech žiakov

Z celkového počtu žiakov prospelo 194. Neprospeli traja, štyria neboli klasifikovaní.

Pre individuálne integrovaných žiakov boli vypracované individuálne vzdelávacie programy triednymi učiteľmi. IVP plány mali najčastejšie z MJL,SJL a M. Na základe ich výsledkov vyučujúci im poskytovali individuálnu pomoc, používali rôzne učebné pomôcky a individuálne úlohy.

Prvoradou úlohou učiteľov na prvom stupni bolo naučiť každého písať, čítať, počítať. Učitelia dbajú o to, aby už vo vyšších ročníkoch porozumeli žiaci to, čo čítajú. Na hodinách SJL sa usilujú o komunikačnú zručnosť, obohacovanie slovnej zásoby.

Na druhom stupni tiež zvýšenú pozornosť venujeme vyučovaniu SJL, pravidelne sa zapájame s ôsmakmi do súťaže Poznaj slovenskú reč. Počas školského roka sme nakúpili rôzne nové učebné pomôcky na zefektívnenie vyučovacieho procesu. Navštívili sme divadelné predstavenie v slovenskom jazyku. V druhom polroku finančné prostriedky nám umožnili deliť triedy na skupiny na hodinách SJL.

Na hodine MJL sme prehlbili komunikáciu, dorozumenie textov a pravopis. Vždy vystihujeme dôležitosť čítania. Zapájali sme sa do medzinárodnej korešpondenčnej súťaži.

V prírodovedných predmetoch sme sa zamerali na názornosť, na upevnenie nových jednotiek, na dôslednú prípravu laboratórnych prác a ich vypracovanie v skupinách. Zhrnutie tematických celkov prebehlo v slovenskom jazyku. Výsledky písomných previerok v odbornej terminológii boli nadpriemerné. Hodiny práce s počítačom boli odučené odborne na vysokej úrovni. Škola je napojená na internet. Mnohí žiaci aj vo voľnom čase, cez prázdniny navštevujú učebňu výpočtovej techniky.

Na hodinách výchovných predmetov sa usilujeme o vytváranie príjemnej atmosféry. Zapájame žiakov do rôznych výtvarných, speváckych súťaží. Venuje zvýšenú pozornosť pohybovej prípravy žiakov, preto im organizujeme rôzne športové súťaže.


Trieda Počet Prospeli Neprospeli Neklasifikovaní
I. A 12 11 1 0
II. A 13 13 0 0
III. A 13 13 0 0
IV. A 16 16 0 0
V. A 19 19 0 0
V. B 18 18 0 0
VI. A 26 24 2 0
VII. A 25 23 0 2
VIII. A 24 24 0 0
IX. A 28 27 0 1
IX. B 7 6 0 1

Dochádzka žiakov

V dochádzke môžeme zaznamenať čiastočné zlepšenie.Mali sme v priemere 132,8 vymeškaných hodín. Poklesol aj počet neospravedlnených hodín (priemer 22,4 hodín).Poslali sme 46 trestných oznámení o zanedbávaní povinnej školskej docádzky. Klesol aj počet záškolákov, lebo škola spolupracuje aj s príslušným obecným úradom a Úradom pre soc. vecí a rodiny v Plešivci. Najväčšie problémy sme mali s rómskymi žiakmi v končiacich ročníkoch.


Trieda Počet Zamešk. hod. Ospravedlnené Neospravedlnené
I. A 12 1753 1079 674
II. A 13 1479 1444 35
III. A 13 2194 1751 443
IV. A 16 1509 1509 0
V. A 19 3257 2602 655
V. B 18 2029 1987 42
VI. A 26 2805 2805 0
VII. A 25 3355 2678 677
VIII. A 24 3028 2886 142
IX. A 28 3661 2797 864
IX. B 7 1627 576 1051

Výsledky externých meraní

Názov Počet žiakov Úspešnosť v %
Monitor MJL 27 88,5 %
Monitor MAT 27 76,7 %

§ 2. ods. 1 f

Odbory a učebné plány

Učebný variant 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Spolu
Počet tried v ročníku 1 1 1 1 2 1 1 1 2 11
šport.prípava                    
Matematika 5.-9.                    
Cudzie jazyky 1.-9.                    
Cudzie jazyky 3.-9.                    
Cudzie jazyky 5.-9.                    
Výtvarná výchova 1.-9.                    
Hudobná výchova 1.-9.                    
Technická výchova 5.-9.                    
Variant 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 10
špeciálna trieda                 1 1

Nepovinné predmety

Predmet Ročník Počet skupín Počet hodín týždenne
Práca s počítačom 5. 1 1
Práca s počítačom 6. 1 1

Rozširujúce hodiny


Učebný variant Trieda Predmet Počet hodín v týždni
Variant 1 7. práca s počítačom 1
Variant 1 8. práca s počítačom 1
Variant 1 9. práca s počítačom 2

Štruktúra tried

  Počet tried Počet žiakov Počet individ. integrovaných
Nultého ročníka 0 0 0
Prvého ročníka 1 12 2
Bežných tried 9 182 19
Špeciálnych tried 1 7 7
Pre nadaných 0 0 0
Spolu 11 201 28

§ 2. ods. 1 g

Zamestnanci

Pracovný pomer

Počet učiteľov vrátane riaditeľa školy a ZRŠ : fyzický stav : 18 prepočítaný stav : 15,3.

počet asistentov učiteľa v ZŠ: 0 počet vychovávateľov ŠKD : 2.

počet pedagogických zamestnancov, ktorí nespĺňajú kvalifikačné predpoklady : 1

z toho študujúcich za účelom splnenie kvalifikačných predpokladov : 1

Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy:

Začínajúcich pedagogických zamestnancov v tomto školskom roku sme nemali.

Počet pedagógov, ktorí absolvovali priebežné vzdelávanie : 0

Počet pedagógov, ktorí absolvovali jednorázové podujatia : 16 - metodické dni

Počet pedagógov, ktorí absolvovali vzdelávanie organizované školou: 13 - názov vzdelávania : Vypracovanie vzdelávacieho programu školy

Prednášateľom bol Attila Fodor, pracovník Inštitútu Coménius. Záujemcovia na 30 hodinovom pracovnom vzdelávaní okrem usmernení písania pedagogického programu školy rozoberali možnosti zabezpečenia kvality výučby na škole.

Okrem spomínaných vzdelávaní naši učitelia za zúčastnili :

- na obvodových metodických dňoch, ktoré usporiada naša škola

- na metodických dňoch družobnej školy v MR

- na metodických zájazdoch, ktoré usporiadal Zväz maďarských pedagógov na Slovensku

- na celoslovenskom podujatí maďarských učiteľov: „ Dni Samuela Czabana “

Riaditeľ a zástupca riaditeľa školy už absolvovali prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov .


Pracovný pomer Počet pedag. prac. Počet nepedag. prac.
TPP 15 5 - ZŠ, 7 - ŠJ
DPP 1 0 - ZŠ, 2 - ŠJ
Znížený úväzok 2 1 - ZŠ, 1 - ŠJ
ZPS 0 0
Na dohodu 1 0

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

počet nekvalifikovaných kvalifikovaných spolu
učiteľov 1 15 16
vychovávateľov 0 2 2
asistentov učiteľa 0 0 0
       
spolu 1 17 18

Predmety vyučované nekvalifikovane

Trieda Predmet Počet hodín týždenne
IX. B - špeciálna trieda okrem TV, VV všetky predmety 25
V. A D, EV 2
V. B D, EV 2
VI. A D, EV, OV 4
VII. A D, EV, OV 4
VIII. A D, EV, OV 4
IX. A D, EV, OV 4

§ 2. ods. 1 h

Vzdelávanie zamestnancov

Ďalšie vzdelávanie Počet absolventov Počet študujúcich
1.kvalifikačná skúška 9  
2.kvalifikačná skúška    
štúdium školského manažmentu 2  
špecializačné inovačné štúdium    
špecializačné kvalifikačné 1  
postgraduálne    
doplňujúce pedagogické 4  
vysokoškolské pedagogické 13  
vysokoškolské nepedagogické 2  

§ 2. ods. 1 i

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

Učitelia školy aktívne zapájali nadaných a talentovaných žiakov do rôznych súťaží nielen vrámci okresu a kraja, ale mali sme žiakov, ktorí reprezentovali školu na celoslovenských a medzinárodných súťažiach. V tabuľke uvedieme našich najlepších v číslach:


Názov súťaže Počet žiakov okr. kolo kraj. kolo celoslov. kolo medzinár. kolo
Pravipisná súťaž MJL 2   1    
Spevácka súťaž 8 4 2 1  
Šachový turnaj 8 3      
Športová streľba 6 3 2 1  
Vlastivedná súťaž 2     1  
Vedecká žiacka konferencia 2   1    
Matematická olympiáda 5 1      
Fyzikálna olympiáda 4 2      
Súťaž v prednese poézie a prózy 10 4 1   1
Medzinár. korešpondenčná súťaž 10       3
Aranžovanie kvetov 2 1      
Vybíjaná - družstvo 1 1      

Aktivity a prezentácia na verejnosti

Ročne trikrát sme vydali školský časopis SULI-BULI. V časopise prezentujeme články našich žiakov. Žiaci písali o živote školy, o jednotlivých podujatiach, svoje básničky uverejnili v časopise. Zručnejší často kreslili do časopisu. Z časopisu nesmeli chýbať ani hlavolamy a tajníčky. Časopis čítali žiaci školy, rodičia, starí rodičia, ale i široká verejnosť.

Učebňa výpočtovej techniky bola otvorená aj pre verejnosť počas celého roka. Využívali túto službu najmä rodičia a starí rodičia. Ochotne sme im vysvetlili niektoré nejasnosti. Naše služby pre verejnosť boli zdarma.

Do športovej činnosti sme zapojili aj rodičov a priateľov školy. Spolu s nami bežali na bežeckých pretekoch. Pravidelne hrali šach každý pondelok, chodili na futbalové tréningy a zápasy. Vedúcimi niektorých krúžkov boli rodičia alebo starí rodičia. Aj počas prázdnin sme zabezpečili športové podujatia pre širokú verejnosť (stolnotenisový, šachový turnaj, minifutbal).

Učitelia školy počas školského roka viackrát pripravovali so žiakmi malé kultúrne programy, s ktorými žiaci vystupovali na rôznych slávnostiach v obci. Boli sme na posedení s dôchodcami, gratulovali sme našim jubilatom, vystupovali žiaci na Dňoch obce. Prekvapili sme škôlkarov s kultúrnym programom a malými darčekmi. Učitelia a žiaci spoločne sa zúčastnili na pamiatkových slávnostiach obce.

§ 2. ods. 1 j

Projekty

Projekty, do ktorých je škola zapojená:

- Otvorená škola 2006

- INFOVEK

- Szülőföld Alap

- Bocian môj priateľ

- Strom života

- Priatelia Zeme

- INTERREG

§ 2. ods. 1 k

Výsledky inšpekčnej činnosti

Začiatkom mája 2006 na škole prebiehala päťdňová komplexná inšpekcia. Cieľom ŠIC Košice bolo prekontrolovať úroveň riadenia a pedagogickej činnosti, sledovanie výsledkov a podmienok výchovy a vzdelávania v ZŠ a ŠKD. Celkom bolo sledovaných 37 vyučovacích hodín a dve hodiny v ŠKD. Otestovaní boli žiaci 4. a 9.ročníka. Hlavné ciele výchovy boli na dobrej úrovni.

V školskom rooku 2007/08 sme mali tematickú inšpekciu dňa 19.5. 2008. Zisťovali sa vedomosti žiakov z cudzích jazykov v 9. ročníku fomou testovania. Úspešnosť žiakov školy:

AJ - 59,1 %

NJ - 69,5 %

§ 2. ods. 1 l

Materiálno-technické podmienky

Školská budova je dvojposchodová, štrnásťtriedna, vybudovaná v roku 1958. Leží na dvojhektárovom pozemku. Vykurovanie je zabezpečené plynovými kotlami. Škola je napojená na vodovodnú sieť obce. V škole sa nachádza 12 kmeňových tried, odborná učebňa cudzích jazykov, odborná učebňa výpočtovej techniky, jedna telocvičňa, dve dielne, laboratórium fyziky a chémie, knižnica, čitáreň, herňa, vyčlenená trieda pre ZUŠ.

V areáli školy sa ešte nachádza : hádzanárske trávnaté ihrisko, atletický ovál, basketbalové ihrisko s asfaltovou plochou, školský pozemok, skleník, ovocný sad, park, detské ihrisko.

Materiálno-technické vybavenie školy je priemerné. Najlepšie sú zabezpečené kabinety výpočtovej techniky, telesnej výchovy, fyziky, hudobnej výchovy.

Podpriemerné sú vybavené: technické práce, školská kuchyňa, žiacka knižnica.

Vedenie školy sa usiluje zabezpečiť pre učiteľov a žiakov učebné pomôcky. Veľa učebných pomôcok škole nakúpilo Združenie rodičov a priateľov školy z projektu.

§ 2. ods. 1 m

Finančné a hmotné zabezpečenie

1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov

MZDY a poistné : 5.833.000,- Sk

tarif.plat. 3.947.000,-

odmeny 359.000,-

poistné 1.527.000,-

Prevádzka: 1.450.000,- Sk

cest. náhr. zamestn. 9.000,-

energia,voda,komun. 808.000,-

materiál 245.000,-

údržba --

služby 238.000,-

náhrady príjmu 15.000,-

odstupné ----

ďalšie vzdelávanie: 29.000,-

výchov.-vzdl. proces 83.000,-

výdavky na teplo 636.000,-

2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť

3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít

Dotácia za vzdelávacie poukazy vo výške : 155.520.- Sk

dohody o vyk. práce 76.120,-

nákup -materiálu 30.600,- Sk

presun do ŠKD zo vzd. pouk 48.000,-Sk

4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít

Príjem: 27.000,- Sk

Presun do ŠKD 27.000,- Sk

5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov

§ 2. ods. 1 n

Plnenie stanoveného cieľa

Ciele a ich vyhodnotenie

- Hlavnou úlohou je vytvoriť tzv. „ Otvorenú školu “, kde škola a rodičia tvoria komunitu, spolu sa stretávajú, hľadajú nové trendy a spoločne riešia problémy / spoločné výlety, kultúrne predstavenia, zabezpečenie úspešnosti projektov, organizovanie súťaží a rôznych podujatí /

- Našou snahou je uplatniť taký model, kde okrem vzdelávania sa žiakov zabezpečíme voľnočasové aktivity v areáli a priestoroch školy./ Škola zabezpečila 20 záujmových krúžkov rôzneho druhu podľa ankety, ktorú vyplnili rodičia. Letnou aktivitou sme prispievali k splneniu tohto cieľa, organizovali sme rôzne kurzy pre žiakov, koncoročné výlety a exkurzie boli premyslene uskutočnené. /

- Snažili sme sa vytvoriť priestory na zábavu a šport, starali sme sa o nadaných a talentovaných žiakov / svedčia o tom výsledky vedomostných, predmetových a športových súťaží /

- Našou úlohou je vychovať osobnosť , ktorá dokáže zodpovedne pracovať, tvoriť a vzdelávať sa /výsledky končiacich žiakov , Monitor 9, prijímacie skúšky/.

- V každodennej činnosti humánne pristupovať k žiakom, vybudovať kladné medziľudské vzťahy, byť tolerantný ku každému jednotlivcovi. /Snažili sme sa rešpektovať slobodu, hodnoty dôstojnosti a integrity jedinca. Snahou bolo zaviesť otvorený, úprimný dialóg medzi vekovými vrstvami školy./

- Vo vyučovaní materinského jazyka pestovať tradície v rôznych oblastiach. Zvýšiť čitateľnosť mladej generácie. / Pri knižnici sme zriadili čitáreň, vybavili sme žiacku knižnicu novými publikáciami, úspešne sme obstáli na súťažiach, organizovali sme tradičnú recitačnú súťaž./

- Zabezpečiť kvalitné vyučovanie štátneho jazyka. / týždeň slovenského jazyka, zabezpečené kvalifikované vyučovanie SJL, pravidelné testovanie prírodovedných predmetov, zapojenie sa žiakov do súťaže Poznaj slovenskú reč/.

- V predmetoch výchovného zamerania viesť žiakov k pracovitosti, estetickému cíteniu, starostlivosti k prostrediu a čistote / organizovanie brigád, starostlivosť o kvetinovú výzdobu a násteniek, súťaž v aranžovaní kvetov, úlohy žiackeho parlamentu, zber druhotných surovín, triedenie odpadu/.

- Zachovať trend výučby cudzích jazykov / naďalej vyučujeme AJ a NJ v každom ročníku, zapájanie žiakov do olympiády cudzích jazykov, efektívne využitie jazykového laboratória/.

- Zabezpečiť počítačovú gramotnosť každého absolventa školy /v každom postupnom ročníku vyučujeme práce s počítačom vo forme vyučovacích hodín, nepovinného predmetu, záujmového krúžku atď./.

§ 2. ods. 1 o

Úspechy a nedostatky

Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky :

• Skupinové vyučovanie cudzích jazykov

• Dobré personálne obsadenie školy

• Zosúladenie činnosti pre dochádzajúcich žiakov zo 14 obcí

• Zabezpečenie počítačovej gramotnosti žiakov a učiteľov

• Výsledky v športových súťažiach

• Organizovanie rôznych výcvikov

• Bohatá mimoškolská činnosť

• Úspešnosť na vedomostných súťažiach a predmetových olympiádach

• Schopnosť zabezpečenia ďalšieho vzdelávania školou

Oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť:

• Priemerné materiálno-technické vybavenie školy

• Slabšia inovácia didaktickej techniky

• Nadpriemerný počet integrovaných žiakov

• Nezabezpečenie kvalifikovaného špeciálneho pedagóga

• Záškoláctvo - značný počet neospravedlnených hodín

§ 2. ods. 2 b

Voľnočasové aktivity

Deň detí sme oslavovali zvláštnym spôsobom. Pre deti sme pripravili netradičný deň. Vystupovali u nás žiaci z družobnej školy z MR. Potom žiaci z nižších ročníkov boli na kúpalisku v Bretke. Žiaci vyšších ročníkoch boli v Aggteleku a na Domici.

Žiaci sa zúčastnili aj na kultúrnych vystúpeniach Dni obce Alsózsolca v MR. Mali sme spoločný lyžiarsky výcvik a týždenný tematický zájazd s deťmi obidvoch škôl.

Škola umožňuje širokej verejnosti prístup k internetu. Organizovali sme besedu s ochranárom o ochrane lesov, zverí a rastlín. Policajti sa zúčastnili na športovom dni, kde vysvetlili pravidlá cestnej premávky.

Uskutočnila sa netradičná hodina literatúry, videli sme divadelné predstavenie divadla Thália a Actores, úspešná bola vianočná estráda, deti a dospelí spolu sa bavili na maškarnom plese. Mali sme rozlúčku s deviatakmi a Venček pre deviatakov.

Aktivizujeme naše deti na tradičných súťažiach školy:

• Najlepší matematik v ročníku

• Prednes poézie a prózy

• Majster školy v šachu

• Beží celá škola

• Týždeň športu

• Strelecké preteky o Pohár starostu

• Poznaj slovenskú reč

• Týždeň materinského jazyka

• Týždeň slovenského jazyka

• Súťaž ľudových piesní

• Výstava jesenných plodov

O úspešnosti kultúrnych, športových, predmetových súťaží a o akciách školy svedčí prehľadná tabuľka, ktorá je súčasťou tejto správy.

Pripomínali sme medzinárodné dni mieru, starších, detí, hôr, materinského jazyka, vody, zdravia, rodiny, životného prostredia, knižníc.

Okrem týchto aktivít sme uskutočnili plavecký kurz, lyžiarsky kurz, korčuliarsky kurz.

Pre žiakov, rodičov , učiteľov sme usporiadali stolnotenisový turnaj, bežecké pretekya športový deň rodiny.

Cez zimné a jarné prázdniny škola zabezpečovala pre žiakov a širokú verejnosť možnosti používania internetu a rôznych športových aktivít.


Názov záujmového krúžku Počet detí
Futbal 5-8 14
Anglický jazyk1 14
Anglický jazyk2 13
Čitateľ.kr. 21
Futbal výber 11
Intern. kr. 18
Jaz.hry 15
Jazykový krúžok 13
Matematický 14
Modelársky 11
Pekné slovo 18
Pohyb.hry 0
Prírodovedecký 15
Rozprávkový 21
Strelecký 13
Šach.krúžok 13
Šikovné ruky 21
ŠKD 1 30
ŠKD 2 31
Šport.krúžok 31

§ 2. ods. 2 c

Spolupráca školy s rodičmi

Spolupráca školy s rodičmi

Rodičia našej školy sa združujú do Združenie maďarských rodičov na Slovensku, predsedom školskej rady je Polyáková Emília. Rada má 13 členov.

Spolupráca školy s rodičovskou radou je veľmi úzka , dôkladná a vyhovujúca. Uskutočnili sme

• plenárne rodičovské združenie

• triednické rodičovské schôdzky

• pravidelné stretnutia s výborom rodičov

• písomný kontakt s rodičmi

• pravidelné rodinné návštevy

• ankety školy pre rodičov

• organizovanie brigád a výstav

• spoločné organizovanie kultúrnych a športových podujatí pre žiakov

• školský ples pre rodičov a priateľov školy

§ 2. ods. 2 d

Spolupráca školy a verejnosti

Vzájomné vzťahy medzi školou a inými inštitúciami :

• Zriaďovateľ školy

• KŠÚ v Košiciach

• Mesto Rožňava - odbor školstva

• CVČ v Rožňave

• ÚPSVaR v Rožňave a v Revúcej

• Polícia Plešivec

• PPP v Rožňave, Špec. ZŠ v Rožňave, Špec PP v Rožňave

• Materské školy , obvodové základné školy

• Telovýchovné jednoty okolitých obcí

• Poľovnícke združenie v Plešivci

• Kultúrny dom a Obecná knižnica v Plešivci

• Družobná škola v MR - Alsózsolca

• Klub dôchodcov a kultúrne organizácie

• Obecné úrady okolitých dedín

Záver

Vypracoval: Mgr. Gejza Máté

V Plešivci, 13. októbra 2008

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 15.10.2008

Vyjadrenie rady školy

Školská rada pri Základnej škole s vyučovacím jazykom maďarským v Plešivci

ČSLA 31, 049 11 Plešivec

Vyjadrenie k Správe o výchovno- vzdelávacej činnosti ZŠ s VJM

za školský rok 2007/2008

Na zasadnutí školskej rady pri ZŠ s VJM konanej dňa 15. októbra 2008 bola riaditeľom školy predložená správa o výchovno-vzdelávacej činnosti ZŠ s VJM za školský rok 2007/2008. Členovia rady preštudovali správu a vydávajú nasledovné vyjadrenie:

Správa je vypracovaná podrobne, formálne aj obsahovo zodpovedá požiadavkám vyhlášky Ministerstva školstva Slovenskej republiky zo dňa 16. 12.2005 o štruktúre a obsahu správ o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach škôl a školských zariadení.

Zo správy vyplýva, že

• počet a zloženie žiakov školy zodpovedá demografickému vývoju a sociálnym podmienkam obyvateľov v obvode školy

• umiestnenie končiacich žiakov na stredné školy je úspešné a reálne

• počet vymeškaných hodín žiakov bol znížený

• bola zohľadnená požiadavka rodičov o rozšírené vyučovanie cudzích jazykov a technickej výchovy

• počet učiteľov bol znížený adekvátne poklesu počtu žiakov

• vedenie školy aktívne podporuje a organizuje ďalšie odborné vzdelávanie pedagogických zamestnancov

• škola so svojou činnosťou sa aktívne zapája do kultúrneho, športového a spoločenského života obce na miestnej aj medzinárodnej úrovni

• škola sa zapája do projektov, ktoré zlepšujú materiálno-technické podmienky výchovy a prispievajú k výchove všestranne vzdelaných uvedomelých občanov spoločnosti

• následná inšpekcia bola spokojná s odstránenými nedostatkami

• materiálno-technické vybavenie školy je priemerné

• hospodárenie školy je vyrovnané

• personálne obsadenie pedagogických zamestnancov je dobré

• výchovné ciele školy zodpovedajú požiadavkám školskej rady a ich plnenie je podložené prílohami správy

• škola úspešne pracuje s talentovanými žiakmi, zabezpečuje pre všetkých žiakov rôznorodé aktivity

• nedostatky sú predovšetkým v materiálno-technickej vybavenosti školy, budova školy je zastaralá vyžaduje sústavnú opravu

• problematická je práca so žiakmi z málopodnetného prostredia, predovšetkým kvôli záškoláctvu a potrebe individuálneho prístupu pri ich výchove

• úspešnosť končiacich žiakov v Monitore 9 zodpovedá celoštátnemu priemeru

• spolupráca školy s rodičmi je dobrá

• škola má bohaté vzájomné vzťahy s inými školami a inštitúciami

Správa potvrdila, že práca na škole prebiehala v súlade s požiadavkami školskej rady, preto školská rada jednohlasne prijala správu o činnosti školy za školský rok 2007/2008.

Školská rada navrhuje:

• aktívne pracovať na znížení miery záškoláctva

• naďalej klásť zvýšený dôraz na ďalšie vzdelávanie pedagogických pracovníkov

• postupne odstrániť nedostatky zistené štátnou školskou inšpekciou v oblasti výchovy a vzdelávania a brať ohľad na ich odporúčania

• naďalej klásť dôraz na výchovu cudzích jazykov, štátneho jazyka a výpočtovej techniky

• zapájať sa do projektov EU v rôznych oblastiach, pre skvalitnenie materiálno-technického vybavenia školy a pre zabezpečenie rozhľadu a výmeny skúseností žiakov a pedagógov

• aktívne hľadať riešenie pre obnovu technického stavu budovy školy a pre zlepšenie energetickej efektivity pri vykurovaní

• zachovať rôznorodú mimoškolskú činnosť školy

• zvyšovať úspešnosť žiakov v Monitore 9

• zlepšiť publikovanie výsledkov školy na verejnosti

• aktívne spolupracovať s materskými školami pri zápise žiakov do školy

• vypracovať program školy

Zapisovateľka: Ing. Eleonóra Mátéová

predseda školskej rady

S vyjadrením súhlasia členovia školskej rady

V Plešivci dňa 15.10.2008

Schválenie zriaďovateľom školy

Schválené dňa 22. 10. 2008

Ladislav Broda, starosta obce